یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 28 Apr 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
خبر ویژه سه شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۰:۰۷:۵۲

شانس ایران برای دسترسی به بازارهای نفت و گاز

باشگاه خبری فراساحل: ایران و قطر از اصلی ترین تولید کنندگان گاز جهان هستند. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از رویترز، بر اساس گزارش ۲۰۱۷ چشم انداز انرژی در جهان که اداره اطلاعات انرژی آمریکا در این هفته منتشر کرد، مصرف گاز طبیعی در دو دهه آینده، تا ۴۳ درصد افزایش خواهد یافت که کشورهای آسیایی نیازمند به انرژی مانند چین و هند متقاضیان عمده آن هستند. ایان مید معاونت برنامه تحلیل انرژی، هنگام ارائه این گزارش در مرکز «مطالعات راهبردی و بین المللی» در واشنگتن گفت همه این گاز طبیعی، اساساً از خاورمیانه، آمریکا و کانادا ‌می‌آید که پیش بینی ‌می‌کنیم بیش از شصت درصد افزایش تولید گاز طبیعی را به خود اختصاص ‌می‌دهند که در خاورمیانه عمدتاً ایران و قطر هستند.


به گفته «بریتیش پترولیوم» شرکت عمده انرژی، پیش بینی اداره اطلاعات انرژی آمریکا شاید فرصتی برای ایران بوجود آورد که حدود بیست درصد از ذخایر شناخته شده گاز طبیعی در جهان را داراست و چهارمین کشور بزرگ جهان در ذخایر نفت است. اداره اطلاعات انرژی آمریکا برآورد ‌می‌کند، مصرف جهانی نفت و سوخت‌های مایع، تا سال ۲۰۴۰، هجده درصد افزایش یابد و منطقه خاورمیانه، هنوز بخشی اساسی در عرضه نفت خام در جهان خواهد بود. مید گفت، سوخت فسیلی هنوز برتری خواهد داشت و خاورمیانه تا آخر سال پیش بینی شده، سه‌چهارم نیاز انرژی جهان را تامین خواهد کرد. ایران به اوپک، سازمان کشورهای صادر کننده نفت گفته است ‌می‌خواهد در سال ۲۰۲۱، چهار میلیون و هشتصد هزار بشکه در روز تولید کند؛ یعنی یک میلیون بیشتر از تولید فعلی. اعضای اوپک ماه نوامبر برای گفتگو در باره تولید جمعی خود در وین ملاقات خواهند کرد.



  کد خبر : 4493
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :